Translate

torsdag 9 januari 2014

Nya planer och Oceanienflykt

Ja, den där titeln har jag ju använt en gång förut. Då var det för att fly Innisfail, Northern Queensland. Denna gång flyr jag en hel kontinent!

Väskan har aldrig varit lättare!

Dom senaste dagarna har jag spenderat i Auckland hemma hos Athana, en tjej som jag och Lisa träffade i Melbourne för över ett år sedan. Men eftersom hon jobbar på vardagarna så har vi umgåtts med en av hennes rumskamrater. En halvfinsk New York-bo som älskar Back Street Boys och det norska blackmetalbandet Mayhem.

Vi har hängt på en strand med svart sand. Vi har lekt i vågorna. Vi har röjt omkring på ett berg med utsikt över hela staden. Vi har druckit billiga drinkar på en backpackerbar. Vi har käkat riktigt bra hamburgare. Och vi har slöat riktigt ordentligt i sofforna här i lägenheten.

Det bästa jag fått ut av den här Auckland-visiten är dock något som nu ligger 10 månader framåt i tiden. Den 15:e Oktober tänker jag nämligen flyga tillbaka hit till Auckland för att sedan bege mig upp till Cape Reinga, Nya Zeelands nordligaste punkt och därefter vandra dom 3000 kilometrarna ner till Bluff, Nya Zeelands sydligaste punkt. En vandring som kommer ta cirka 3-4 månader. Det gäller att gå ut hårt!

http://www.teararoa.org.nz/
http://www.nickyandcookie.com/








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar