Translate

torsdag 26 december 2013

Queenstown och Nevis Bungy

Då var julen över! Den firade vi i staden Wanaka på västkusten här i Nya Zeeland. Vi satt på oss de få propra kläder som vi packat med oss och gick ut på restaurang. Det käkades lamb shanks, baconlindad kycklingfilé, oxfilé och efterrätter. En jävla kontrast mot för maten vi käkar i husbilen. Vi hann även med ett gäng vattenfall på vägen.




På juldagen så tog vi bilen och fortsatte våran resa söderut till Queenstown där diverse adrenalinstinnade aktiviteter var planerade. Själva juldagen var riktigt tråkig. Nästan allting var stängt och de få restauranger som var öppna erbjöd bara dricka till maten. Så vi bänkade oss i husbilen med en låda vin och inväntade 12-slaget då de påstådda nattlivet skulle sätta fart. Det gjorde det inte, så det blev en tidig kväller, men vad gjorde det? Idag steg jag och Anton upp tidigt och gick och bokade in oss på Nevis Bungy och gick sen ner och gjorde oss mentalt redo genom att äta en Ferg Burger, där tydligen världens godaste hamburgare serveras. Jag är inte riktigt beredd att hålla med. För mig ligger den lilla restaurangen på Gili Trawangan på förstaplats fortfarande.

Hur var då hoppet på 134 meter? Jag tänker inte ens engagera mig i att beskriva det i ord, så här kommer det ett litet videoklipp som får summera känslan.


Nu ska det käkas Spagetti och Köttfärssås sen sprätta ännu en vinbox och, denna gång på riktigt, testa på Queenstowns nattliv. God fortsättning på er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar