Translate

tisdag 9 juli 2013

Lägenhet och slöhet

Ja, som titeln säger så har jag lämnat mitt liv i 12-bäddsdorm i Kings Cross och flyttat in i en lägenhet i Bondi istället. Det är både på gott och ont, och det goda och onda sammanstrålar i en enda härlig röra.

Nu har jag WiFi, Kabel-TV, en skön säng, en vettig dusch och ett bra kök. Vad är det då som är "ont"? Tack vare att jag har WiFI, Kabel-TV, en skön säng och en vettig dusch så tillbringar jag allt mer tid inomhus och bara slöar istället för att vara ute. Men å andra sidan, vad gör det? Man har rätt till lite slötid då och då också.





I helgen var det sista matchen i The Lions Tour, där The British And Irish Lions mötte Qantas Wallabies här i Sydney. Segern gick till The Lions och tur var väl det då Sydney under dagen varit absolut fullproppat med röda matchtröjor i The Lions ära. Kvällen var inte på något vis annorlunda, varenda krog och klubb var full med matchtröjor där Engelsmän, Walesare och Irländare firade segern. Vi hamnade i vanlig ordning på en Irländsk krog inne i centrum där vi röjde omkring till 6-snåret på morgonen.


Söndagsförmiddagen spenderades framför en projektorduk på en pub på George Street. Där fick jag äntligen se Anderson 'The Spider' Silva åka på däng och tappa sitt mästarbälte. När det var avklarat så var det full vart tillbaka till Bondi för att ta igen lite sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar