Translate

måndag 11 februari 2013

Veckohandling och banana humping

Idag fick jag och Lisa fingrarna ur röven och tog tag i jobbsökandet. Vi gick till en Work Travel-agency på något möte dom anordnade. Efter att tjejen pratat färdigt så fick man ställa sig och vänta på att få prata enskilt med henne för att hon skulle få veta vad man hade för planer och vad för typ av arbete man sökte.

Jag hann inte ens komma fram innan jag blev ombedd att gå åt sidan och sätta mig och vänta. 10 minuter senare hade jag jobb som banana humper i Innisfail och en bussbiljett bokades redan till ikväll. Fick se en video på Youtube på hur arbetet kan se ut, och klarar jag tre månader av det där så blir jag mäkta imponerad av mig själv.

Lisa däremot fick inget jobb tyv... Eller jo, när jag satt och bokade buss så kommer tjejen ut och frågar om Lisa kan dra redan om 2 timmar? Självklart! Så nu har vi jobb bägge två, dock på olika orter.

En spännande, och mest troligt en oerhört slitsam, tid väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar