Translate

tisdag 26 februari 2013

Lifting och Jägerbombs

En liten genomgång över vad som skett på senaste tiden kanske vore på sin plats? Förra helgen blev en riktigt udda helg. Fredagen började i vanlig ordning med hostelfest. På lördagen vaknade jag upp med 8 missade samtal från Lisa. Hon var redan i Cairns och jag borde ha varit på väg redan också. Så det var bara att skriva en skylt och gå ut och försöka få lift. Tog inte många minuter förens en bil stannade och plockade upp mig. Tyvärr så skulle hon inte hela vägen till Cairns så skylten åkte upp igen. Några minuter senare satt jag och lyssnade på Metallica med Ned. När vi kom fram till Cairns så checkade han in på sitt lyxhotell och jag gick och letade reda på Lisa.

Vi knallade bort och letade rätt på något billigt boende, slängde av oss väskorna och bytte om till badkläder och gick ner till lagunen för att svalka av oss. Sen mötte vi upp Daniel och Toffe och gled upp på Global Backpackers för lite fri barbecue och goon.

Dagen fortskrider, jag och födelsedagsbarnet glider iväg och käkar lite middag och sen blev det bottle shop och häng på Global Backpackers igen. Det spelades flip cup, mushroom och andra drickspel med ett gäng tyskar och annat löst folk.

Då får jag ett sms från Ned där han säger åt oss att komma till Salt Bar and Bistro så skulle Lisa få en födelsedagsdrink. Vi nappade och gled dit. En födelsedagsdrink visade sig vara en öppen bar tab där jag fick ansvaret för inköpen. Vi drack Jägerbombs och Long Island Ice Tea för alldeles för mycket pengar, men vad gör det när någon annan betalar?  Hela kvällen fortsätter i samma anda, han betalar och vi dricker. Absolut bästa sättet att festa.

Att det var utcheckning kl 11:00 var absolut inte optimalt morgonen efter. Men det var bara nita ihop och stiga upp och sen ta bussen tillbaka till Innisfail och invänta måndagen och jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar